- w okresie stanu epidemii Procedura COVID ma nadrzędny charakter nad wszystkimi regulacjami związanymi z obsługą Klientów obowiązującymi w Banku – zapisy stojące w sprzeczności z jej celem są zawieszone do odwołania;
- wszyscy pracownicy Banku są bezwzględnie zobligowani do zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa w kontekście nadzwyczajnych okoliczności związanych z wprowadzonym stanem epidemii, w trosce o interes zdrowia publicznego, możność zachowania ciągłości operacyjnej Banku i wsparcia Klientów - w razie kolizji procesów i przepisów wewnętrznych decyzję rozstrzygającą podejmuje Prezes Zarządu;
- w ramach Procedury COVID decyzje kredytowe obejmować mogą:
- zawieszenie spłat kapitału i/lub odsetek max do 30.09.2020
- automatyczne wydłużenie o ten sam okres łącznego okresu spłaty kredytu;
- doliczenie do ostatniej raty zawieszonych płatności kapitału;
- ustalenie innych terminów spłaty zawieszonych płatności w okresie spłaty kredytu;
- odnawiania istniejącego finansowania do 30.09.2020;
- w przypadku umów konsorcjalnych dopuszcza się warunki uzgodnione z bankami;
- w przypadku Klientów w kategorii Normalnej i Pod Obserwacją którzy do tej pory nie mieli zaległości kredytowych decyzja kredytowa o zawieszeniu wymagalnych płatności może zostać podjęta do 14 dni od daty powstania zaległości po 31.03.2020;
- dopuszcza się, że w ciągu 60 dni od ustania zagrożenia epidemii Kredytobiorca przedłuży okres obowiązywania ważności przyjętych zabezpieczeń;
- dopuszcza się, że w ciągu 60 dni od ustania stanu epidemii, Bank zawrze w formie pisemnej aneks do Umowy konsorcjum sankcjonujący wprowadzone zmiany – do tego czasu wyrażenie woli zmian warunków Umowy w formie elektronicznej (mail ze skrzynki imiennej decydenta);
- Bank podejmować będzie decyzję wyłącznie na podstawie wniosku Klienta, w tym złożonego
w formie zdalnej, tj. za pośrednictwem poczty elektronicznej, bankowości elektronicznej lub telefonicznie pod warunkiem możliwości dokonania identyfikacji (np. na podstawie karty wzorów podpisów lub dedykowanej skrzynki mailowej). Podpisany obustronnie dokument pełni rolę aneksu zmieniającego warunki Umowy kredytowej;
- decyzje na każdym poziomie kompetencji podejmowane być mogą w formie elektronicznej poprzez ewidencję działań kolejnych użytkowników – potwierdzenie podjęcia decyzji w formie maila ze skrzynki imiennej decydenta.
- Bank nie będzie pobierać żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie wniosków dotyczących zawieszenia spłat.
|
Wnioski do pobrania
Załącznik nr. 1 do Procedury postępowania w procesie obsługi wniosków dotyczących zawieszenia spłaty rat kapitałowo
– odsetkowych w ramach Wakacji Kredytowych w związku z pandemią koronawirusa COVID - 19
Załącznik nr 1 do Procedury obsługi i oceny wniosków klientów instytucjonalnych dotyczących odroczenia spłat rat kredytu i odnowienia okresu kredytowania na uproszczonych zasadach w związku z pandemią
Załącznik nr 3 do Procedury obsługi i oceny wniosków Klientów Instytucjonalnych dotyczących odroczenia spłaty rat kredytu i odnowienia okresu kredytowania