Skip to main content

PROCEDURA COVID

31-03-2020

Czasowe zmiany do regulacji i procesu kredytowego Banku Spółdzielczego w Ozorkowie obowiązujące w okresie stanu zagrożenia epidemiologicznego dla kredytów udzielonych Klientom Banku.

  1. w okresie stanu epidemii Procedura COVID ma nadrzędny charakter nad wszystkimi regulacjami   związanymi z obsługą Klientów obowiązującymi w Banku – zapisy stojące w   sprzeczności z jej celem są zawieszone do odwołania;
  2. wszyscy pracownicy Banku są bezwzględnie zobligowani   do zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa w kontekście   nadzwyczajnych okoliczności związanych z wprowadzonym stanem epidemii, w   trosce o interes zdrowia publicznego, możność zachowania ciągłości   operacyjnej Banku i wsparcia Klientów - w razie kolizji procesów i przepisów   wewnętrznych decyzję rozstrzygającą podejmuje Prezes Zarządu;
  3. w ramach Procedury   COVID decyzje kredytowe obejmować mogą:
    • zawieszenie spłat kapitału i/lub odsetek max   do 30.09.2020
    • automatyczne wydłużenie o ten sam okres   łącznego okresu spłaty kredytu;
    • doliczenie do ostatniej raty zawieszonych   płatności kapitału;
    • ustalenie innych terminów spłaty zawieszonych   płatności w okresie spłaty kredytu;
    • odnawiania istniejącego finansowania do   30.09.2020;
    • w przypadku umów konsorcjalnych dopuszcza się   warunki uzgodnione z bankami;
  4. w przypadku Klientów w kategorii Normalnej i Pod   Obserwacją którzy do tej pory nie mieli zaległości kredytowych decyzja   kredytowa o zawieszeniu wymagalnych płatności może zostać podjęta do 14 dni   od daty powstania zaległości po 31.03.2020;
  5. dopuszcza się, że w ciągu 60 dni od ustania   zagrożenia epidemii Kredytobiorca przedłuży okres obowiązywania ważności   przyjętych zabezpieczeń;
  6. dopuszcza się, że w ciągu 60 dni od ustania stanu   epidemii, Bank zawrze w formie pisemnej aneks do Umowy konsorcjum sankcjonujący   wprowadzone zmiany – do tego czasu wyrażenie woli zmian warunków Umowy w   formie elektronicznej (mail ze skrzynki imiennej decydenta);
  7. Bank podejmować będzie decyzję wyłącznie na podstawie   wniosku Klienta, w tym złożonego
    w formie zdalnej, tj. za pośrednictwem poczty elektronicznej,    bankowości elektronicznej lub telefonicznie pod warunkiem możliwości   dokonania identyfikacji (np. na podstawie karty   wzorów podpisów lub dedykowanej skrzynki mailowej). Podpisany   obustronnie dokument pełni rolę aneksu zmieniającego warunki Umowy   kredytowej;
  8. decyzje na każdym poziomie kompetencji podejmowane   być mogą w formie elektronicznej poprzez ewidencję działań kolejnych   użytkowników – potwierdzenie podjęcia decyzji w formie maila ze skrzynki   imiennej decydenta.
  9. Bank nie będzie pobierać żadnych opłat i prowizji za   przyjęcie i rozpatrzenie wniosków dotyczących zawieszenia spłat.

Wnioski do pobrania

Załącznik nr. 1 do Procedury postępowania w procesie obsługi wniosków dotyczących zawieszenia spłaty rat kapitałowo
– odsetkowych w ramach Wakacji Kredytowych w związku z pandemią koronawirusa COVID - 19

Załącznik nr 1 do Procedury obsługi i oceny wniosków klientów instytucjonalnych dotyczących odroczenia spłat rat kredytu i  odnowienia okresu kredytowania na uproszczonych zasadach w związku z pandemią

Załącznik nr 3 do Procedury obsługi i oceny wniosków Klientów Instytucjonalnych dotyczących odroczenia spłaty rat kredytu i odnowienia okresu kredytowania

Jesień.png