Wiesz jak łatwo stracić swoje oszczędności i udostępnić dane przestępcom?
W ostatnich miesiącach bardzo zwiększyli aktywność. Otrzymujemy coraz więcej sygnałów o oszustwach.
Pracownik Banku Spółdzielczego w Ozorkowie dzwoniąc do Ciebie nigdy nie prosi o:
- instalację dodatkowych aplikacji (np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport), które miałyby potwierdzić Twoją tożsamość, zatwierdzić płatność lub podnieść poziom bezpieczeństwa,
- podanie hasła do bankowości elektronicznej,
- kodów do autoryzacji transakcji.
Jak działają przestępcy?
- maskują numer telefonu i podszywają się np. pracownika Banku lub innego banku czy instytucji (np. Biuro Informacji Kredytowej, Związek Banków Polskich),
- przedstawiają się jako pracownicy infolinii lub jednostek związanych z bezpieczeństwem,
- nakłaniają do podania danych do logowania w bankowości elektronicznej, kodów autoryzacyjnych czy danych z kart płatniczych, powołując się na przykład na konieczność potwierdzenia tożsamości, względy bezpieczeństwa, incydenty naruszenia danych,
- nakłaniają do uruchomienia aplikacji umożliwiających kontrolowanie Twojego komputera lub telefonu np. AnyDesk, TeamViewer, QuickSupport.
Przypominamy:
- Nikomu nie dawaj dostępu do swoich urządzeń, za pomocą których korzystasz z bankowości elektronicznej!
- Jeżeli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem Banku rozłącz się.